Perricone-diéta: a gyönyörű bőrért

2010.03.31. Nem újdonság, hogy az étkezés és az arcbőröd között szoros összefüggés van. Nicholas Perricone kifejlesztett egy diétát, amelyek nemcsak a közérzetedet javítja és fogyaszt, de még a ráncokat is leradírozza a bőrödről.

Az vagy, amit megeszel. Pontosabban: amit megeszel, az az arcodra van írva. Ha nem fogyasztasz elég ásványi anyagot vagy vitamint, az arcbőröd ráncosodhat és petyhüdtté válik. Ezt az összefüggést ismerte fel és tanulmányozta Nicholas Perricone amerikai bőrgyógyász professzor. foods0330Vizsgálatai alapján kidolgozott egy étrendet, amely egyrészt segít abban, hogy megszabaduljunk néhány kilótól, de a lényeg: bőrünknek is visszaadja fiatalos ragyogását. Ezt a módszert alkalmazza Heidi Klum, Kim Cattrall, Jennifer Lopez, Julia Roberts és némiképp meglepő módon Bruce Willis is. A Harvard Egyetem professzora szerint bizonyos élelmiszerek gyulladást okoznak és vízvisszatartó erejük van. Ez idő előtti öregedést, elhízást és más egészségügyi problémákat okoz. Perricone egy 28 napos programot állított össze, célja, hogy csökkentse a telített zsírokat, a finomított cukrokat és egyéb, magas glikémiás szénhidrátokat. Létezik egy rövidebb diéta is, ez mindössze háromnapos, de ennyi idő alatt is feltöltődhetsz energiával, eltűnik az arcodról a puffadtság és a szemed fehérje is fehérebb lesz.

Íme a háromnapos diéta:

Ébredés után:
Még reggeli előtt 2 pohár forrásvíz
Reggeli
Rántotta 3 tojásfehérjéből, 1 tojás sárgájából, 120-170 gr grillezett lazaccal, fél csésze főtt zabkása, egy szelet sárgadinnye, 1 csésze friss feketeáfonya, 2 pohár ásványvíz.
Ebéd
120-170 gr. grillezett lazac vagy tonhal néhány csepp olívaolajjal, 2 maroknyi zöldsaláta szintén olívaolajjal és frissen facsart citromlével. Egy szelet sárgadinnye, 1/4 csésze friss bogyós gyümölcs és két pohár forrásvíz.
Rágcsálnivaló
60 gr. csirkemell (só nélkül!), 4-6 szem sótlan mogyoró, fél zöldalma, 2 pohár forrásvíz.
Vacsora
120-170 gr. grillezett lazac, 2 marok saláta olívaolajjal és frissen facsart citromlével ízlés szerint. 1 csésze párolt spárga, brokkoli vagy spenót kis olívaolajjal, 1 szelet sárgadinnye és 1/4 csésze bogyósgyümölcs, 2 pohár forrásvíz.
Pótvacsora
60 gr zsír- és sószegény pulyka- vagy csirkemell vékony szeletekben, fél körte vagy fél zöld alma, 3-4 szem mandula vagy olívabogyó, 2 pohár forrás.

A diéta olyan ételek fogyasztására épül, amelyek a bőr sejtjeit, szöveteit károsító szabadgyököket elűző antioxidánsokat tartalmaznak. Az étrend zsírban szegény, ugyanakkor gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, nagy arányban található benne C- és az E-vitamin. A diéta sikeressége azon alapul, hogy a jelentős mennyiségű antioxidáns növényi rostokkal kombinálva méregteleníti a szervezetet és védi a bőrt. Nicholas Perricone kutatásai szerint a cukormolekulák összekapcsolódnak a kollagénrostokkal (a bőr alkotóelemeivel), és merevvé teszik azokat, ezért a diéta idején kerülni kell a magas cukortartalmú ételeket. Ugyanakkor bőségesen ehetünk halféléket, amelyekkel jócskán juttathatunk gyulladáscsökkentő, bőrfeszesítő hatású omega-3 zsírsavat a szervezetünkbe. A diéta során az olívaolaj fogyasztása is javasolt, hiszen nagy mennyiségben tartalmaz a bőr számára igen fontos E-vitamint. Ajánlottak a piros bogyós gyümölcsök is, mert magas C-vitamin tartalmuknak köszönhetően megóvják a sejteket a káros hatásoktól. A diéta során kerülni kell a zsírgazdag és a magas cukortartalmú ételeket (péksütemények, banán, szalonna, fehér rizs, fehér kenyér, burgonya, kukorica, tészták).
Amit sokat fogyassz:
- hal: magas omega-3 zsírsav tartalma miatt gyulladáscsökkent, ráadásul az étvágyat is csökkenti
- csirkemell: grillezve
- gabona
- zöld zöldségek: spenót, brokkoli, búzafű, saláta (párolva vagy grillezve)
- sárga zöldségek és gyümölcsök: sárgadinnye, sárgabarack, sárgarépa, sütőtök, citrusfélék: felfrissítik a fáradt, fénytelen bőrt és megakadályozza a kollagén károsodását
- piros gyümölcsök: áfonya, málna, eper, ribizli: tele vannak öregedésgátló és kollagénhelyreállító antioxidánsokkal
- olívaolaj, tojás, joghurt, kefir, sovány sajt
Újabb hírességek álltak a mellrák elleni kampány mellé, a részleteket itt elolvashatod. Kíváncsi vagy arra, hogy mit jósolnak neked a csillagok? Kattints ide! Jude Law a Diornak pózol. Olvasd el itt!

Megosztás

Hozzászólások

Szólj hozzá!

Hozzászólás előtt olvasd el a felhasználási feltételeinket!

  1. Regisztráció